Mizza - Allt och inget

Alla inlägg under oktober 2009

Av Melissa Ahnberg - 30 oktober 2009 14:00

Tjabba!


Återigen har jag varit värdelös på att skriva i bloggen, men att jag gör det till och från är ju alltid någonting. Om man väntar med att skriva ett tag ibland så har man ju mer att skriva om. Som mig nu till exempel. Jag har varit med om massa sjuka, och även roliga saker nu på senaste.


Till en början så var jag på kryssning med massor av vänner tidigare i veckan. Det involverade mig och en jävla massa polare. Vi åkte på 24h kryssning till Åland. Det var.. det roligaste och galnaste jag varit med om på mycket länge. Vi drack alkohol mellan 10.00 Söndag morgon till 17:00 Måndag eftermiddag.. iallafall jag, innan jag gav upp. Det blev ingen sömn i princip, bara alkohol, dans, fotografering, spring, sanning och konsekvens, alla hånglade med alla och det var bara.. nice! Dans, musik, buffé och texmex = Lovely! Jag är tokigt nöjd med min resa. det vet jag att de andra var också! Vi får ta och göra om det tycker jag! Nedan kommer en bild på en del av oss som var med:


 


Så.. ja, annars har det väl mest flutit på som vanlligt. Jag gör det jag kan för att få dagarna att gå, jag söker jobb för fulla muggar och försöker bara gå framåt. Jag har sjukt underbara polare omkring mig som alltid ställer upp och som verkligen är äkta. Det uppskattas. Älskar er alla.


Och sen, Kiwi min Kiwi, jag saknar dig massor! Jag hoppas att du har det bra därborta med de där. Kom och hälsa på snart.


Annars då...

Det har varit många födelsedagar osv så fester har det blivit, och vissa har gått åt helvete, andra inte. Shit happens. Imorgon är det Iallafall Halloweenfest hos Lenitha så det kommer bli nice! Det ses fram emot.


Jag är full av nostalgi idag. Tittade på massa gamla bilder och lyssnade på gammal betydelsefull musik inatt. <3


Nu lyssnas det på Nickelback för fulla muggar och jag är nöjd med dagen i övrigt... var till tandläkaren imorse (och blev fattig) och de sa att mina tänder var skitfina... Skönt att höra faktiskt.


Nu ska jag bege mig ut en sväng tänkte jag. Lovade MonK att hälsa på henne ^^

Puss

 



Av Melissa Ahnberg - 15 oktober 2009 20:44

Melissa is back on track!


Återigen är det dags att öppna sig. Bloggar...synliga dagböcker för världen, människors blottade tankar. Det är mäkta intressant om man ser det ur den synvinkeln. Vad har hänt med den gamla hederliga dagboken? Nu sitter alla och klär av sina hemligheter och visar dem nakna för världen. Varför, egentligen? Kan man undra... säger jag som sitter och gör precis samma sak. Tål att tänkas på.


Egentligen förstår jag inte detta ting, att blogga menar jag. Vad tjänar det till i slutändan? vilka ska läsa? vilka VILL läsa? Hell, jag vet inte ens vilka som läser min, egentligen. Men jag formar väl mina ord och hoppas på det bästa.


Jag borde börja skriva igen, på riktigt. Jag som brukade skriva vareviga dag tidigare. Om det så var skit, noveller, dikter eller allmäna tankar. Jag trivs med det, så varför har jag lagt ner? Jag har blivit för lat. Usch. Ändring! 

----


Imorse vaknades det klockan elva. Jag sov så sjukt gott inatt, verkligen.

Det var en sådan där morgon då man vaknar med ett leende på läpparna som inte riktigt vill försvinna, även fast det nu snart gått tio timmar. Mycket bra!

Det morgonhumöret fick mig att göra mycket nytta idag!

Dvs..

Jag har städat, dammat, dammsugit, torkat, moppat, diskat, köpt tavlor och spikat upp, vikt kläder, och varit allmänt på topp!

Super! Galant!


Senare på eftermiddagen besökte jag min käre granne Helen. Hon är en kvinna jag tycker mycket om , som jag verkligen ser upp till. Hon ställer alltid upp för allt och alla, och det spelar ingen roll vilket humör hon själv är på, hon är alltid framåt, glad, uppåt, och gör precis allt med en stolt, rak rygg. Hon betyder mycket, den människan! Vi ställer upp för varandra precis som grannar och vänner ska göra. Hon skulle nog ställa upp för hela världen om hon kunde. Det är det jag verkligen älskar med denna kvinna.

Du är strong, Helen. Jag hoppas du vet det!


Nu på kvällskvisten kom min käre bror Samuel på besök. Jag gjorde en enkel version av Chili con carne som vi åt. Det var helt okej att äta. Nu sitter jag här vid min dator, lyssnar på lugn musik och låter tankarna flöda ut genom mina fingertoppar. Samuel är en duktig pojke och fixar med sitt skolarbete. Imorgon ska han ut på fältet (förskolan) och kika! Lycka till bror!


Hösten kyler ner världen utanför, men i mitt hjärta är det varmt.. och det är väl ändå det som räknas.

 God kväll!

Av Melissa Ahnberg - 13 oktober 2009 18:11

Höst..

En tid av mörker och kyla, men ändå är den så mysig.

Det är svårt att placera höst och vad man känner för den, iallafall enlig mig själv.

Jag hatar mörker och jag hatar regn och rusk, men jag tycker ändå det är behagligt att få pälsa på sig när man är ute, sen kommer man hem och är röd om näsan och dricker en kopp varm choklad inne i värmen.

Det kan jag leva med.

Jag tycker även att hösten är vacker, dagtid. Jag som fotograferar mycket. Det finns många objekt att fånga där ute.


Nog om höst.


Jag har som vanligt inte uppdaterat denna blogg på en tid... Jag antar att jag inte vet vad jag ska skriva. Det har ju inte hänt så väldigt mycket som är värt att skriva om, men någonting ska jag nog få ur mig. Tänker gör man ju alltid.


Min lägenhet har varit full av liv ett bra tag nu. Kim och Jimpa har bott hos mig och det har varit liv, rörelse, och även lite kaos. Snart blir jag dock ensam igen, och då har jag planer för denna lägenhet. Jag ska fixa en fondvägg, och göra en liten barhörna till att börja med. Jag kanske köper till någon ny tavla, någon mer växt, sen får vi se om det blir någon ordning på torpet.


Kim flyttar dock snart till Västerås. Läskigt. Jag kommer sakna henne otroligt mycket... Hon är ju en av de närmaste jag har. Det är ju henne jag träffar mest.

Men även fast hon flyttar från falun så försvinner hon ju inte, man får tänka så bara. Hon behöver komma bort, det märks på henne. Vad jag vill är ju att hon ska må bra, och det tror jag att hon kommer göra. Hon behöver röra sig runt helt enkelt...

Jag med, tror jag. Jag sitter fast. Väldigt fast.


Jag vet inte vad jag vill just nu. Jag får inget jobb, jag hittar ingen bra fotoutbildning och jag vet inte i vilken tråd jag ska dra. Jag kanske borde flytta ifrån Falun jag med. Alla andra kan, så varför skulle inte jag?

Jag har setat fast i denna stad allt för länge, jag har ingenting att hämta här. Inget jobb, ingen skola, ingen kille, ingenting.

Det jag har är mina vänner, mina underbart älskade vänner. Men de förstår, hoppas jag. Det måste de göra. Det finns inget annat val.

Jag måste bara hitta rätt. Jag söker efter utbildningar och jobb lite här och var. Kanske blir det Göteborg? Stockholm? .. Skåne? Halland?.. Jag vet inte. Jag vill inte flytta upp i landet, det är en sak som är säker.


Jag trivs.. söderut.

Jag har till och med tänkt tanken på att bege mig till Florida, där jag känner massor av kompisar. Men det är jag nog för feg för. Sen är det inte det lättaste heller. Eller billigaste.


Jag får se hur jag gör.


Annars händer inte så mycket mer.. Jag har haft saker att tänka på, jag har fått höra mörka hemligheter av nära och kära, jag har gått vidare i livet på det ena och det andra viset, och jag lever varje dag som den är, som den kommer.

Livet är för kort för annat.

Men det är även för kort för att göra ingenting.

Snart så.. snart kommer jag på det.


Jag har uppgraderat min kropp med ännu en tatuering, denna gång mitt efternamn på underarmen. Bild kommer nedan.

Jag har funderat på att klippa mig snart, och göra slingor. Det blir nog bra.


Strössel, min älskade katt, bara växer och växer. Alla omkring mig tycker att hon är liten men.. nej, hon har ju blivit jättestor! :)

Japp, jag ska ta och röra på mig, vara lite social med kiwi, och sen diska hade jag tänkt.

Hoppas alla har det bra därute i höstmörkret.


(jag skickar med två bilder nedan..)


PUSS

   


Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards