Mizza - Allt och inget

Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Comme Chez toi

Av Melissa Ahnberg - 4 december 2011 19:43

Hejsan, käre blogg och käre bloggläsare! Jag är tillbaka.


Jag har för en tid totalt tappat stinget till att skriva, iallafall online. För att vara helt ärlig, så har jag sedan länge glömt bort min lilla blogg här på siten, men min vän MonK påminde mig igår. (tack gumman) Jag kanske skulle krypa tillbaka till bloggvärlden igen, vad tycker ni?


Senast jag klottrade ner mina tankar här var i Juni, vilket är ett halvår sedan, det var ett lite väl långt glapp..

Vad har hänt sedan Juni? MASSOR!
Vart ska jag börja? Vilken tråd ska jag dra i? Vilka historier ska jag dela med mig av?


Jag bor fortfarande kvar i den mysiga lägenheten på Tegelgatan med min Kalle, vi båda lever livet, lyckliga och kära. Han är nu inlasad i Örebro kommun och får fortsätta jobba där, och jag är minsann kvar på Systembolaget (förutom den detaljen att vi bytt lokaler och fått finare) ett tag till, iallafall Januari ut, sedan får vi se vad min chef tycker. Jag har även fått löneförhöjning, så det går ganska bra!


Jag och Kalle reste till Rhodos tillsammans under en oförglömlig vecka i September, och vi fick många fina minnen med oss hem, och vi har varit ute på lite andra äventyr också, gjort lite smått och gott. Ett par resor till Falun bland annat.


Lägenheten är omgjord också, möbelmässigt. En ny, stor, vit, megamjuk soffa bor sedan ett par månader i vardagsrummet, och ett nytt köks/barbord med fyra höga stolar bor i köket, vi har lite nytt porslin, lampor, en palm och diverse andra ting spridda här och var. Lägenheten är otroligt mysig..


..Speciellt nu när Melissa fått dra fram sitt galna julsinne. Granen har plockats fram och pyntats, klappar ligger redan undertill, advetsstakarna lyser upp mörkret och julmusiken sprider sin glädje i mina öron. Julkalendern på tv kollas på varje morgon, och chokladkalendern äts av en gång om dagen.

Jag verkligen ÄLSKAR julen!


 

(Bilden tog jag idag, bara för att demonstrera, haha)


För tillfället sitter jag ensam hemma och lyssnar på lugna jullåtar, och snart är det dags att hänga upp tvätten. Min söte man sitter på tåget påväg hem från Falun, där han varit i helgen och kompleterat lite från sina studier. Tyvärr har han gått och fått feber, stackarn, så jag väntar på honom så jag kan bädda ner honom under täcket och kyssa honom frisk.
Sedan är det dags att somna tillsammans i skenet från adventsstaken i fönstret.


All i want for christmas is you <3


Jag hoppas att ni som förr läste min blogg, kommer tillbaka. Om ni återkommer, så lovar jag att börja skriva igen, ofta! :)


Auf Wiederzehn!





 
 
Ingen bild

MonK

4 december 2011 20:42

Klart jag kommer läsa. Alltid!

 
Ingen bild

Din pojkvän

4 december 2011 21:44

Lite bögigt lät det allt :P hahaha

Älskar dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melissa Ahnberg - 19 november 2012 17:52

Här hamnade jag igen, jag blir alltid sugen på att skriva ur mig saker och ting när mörkret faller på, när man sitter hemma i lägenheten med tända ljus, en kopp te och ett par tjocka raggsockor runt fötterna, när man sitter inomhus och värmer själen ...

Av Melissa Ahnberg - 15 november 2012 18:03

I vanlig ordning har jag en bortglömd blogg, någonting jag försöker återuppta iallafall ett par gånger per år, och någonting jag tjatar om vareviga gång jag hittar tillbaka till den. Nu har det varit tystnad under hösten, men vad gör väl det, jag h...

Av Melissa Ahnberg - 2 juli 2012 19:41

Det närmar sig kvällning denna vackra sommarMåndag. Dagen har varit lång men effektiv och den började som så många andra av mina mornar redan klockan fem. Ibland är det så tungt att behöva resa sig ur sängen vid den tidpunkten, men jag vet att om j...

Av Melissa Ahnberg - 29 juni 2012 12:51


Tiden rinner iväg, mina vänner! 6 Månader, 3 Dagar, 23 Timmar, 6 Minuter och 55 Sekunder kvar i detta nu. Nej, jag kommer inte att hålla på såhär under varje inlägg, då kommer ni väl att slå mig i huvudet med första bästa objekt ni har i närheten, el...

Av Melissa Ahnberg - 25 juni 2012 18:22

Jag ska åka till Thailand. Det må just nu vara 6 Månader, 7 dagar, 17 timmar, 34 minuter och 25 sekunder till avgång, men med den längtan jag har långt nere i maggropen och med frestelsen om en ny värld med nya synvinklar, med den kan jag klar...

Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards