Mizza - Allt och inget

Alla inlägg under november 2009

Av Melissa Ahnberg - 23 november 2009 18:07

Tjenare bloggen!


1: Vart är den svenska vintern? Det är nu den 23 November, snön bör ligga på backen och det bör vara minus. Istället är det tio plusgrader, fåglarna kvittrar, och daggmaskarna ringlar sig i vattenpölarna. Klimatproblem, hello (?)


2: New Moon var bra, men jag förstår faktiskt inte denna twilight-hysteri som pågår världen över. det ÄR inte så speciellt. 'Edward' ÄR inte så jävla snygg. Folk håller på att gå över sina huvuden med detta. Suck. Det är bara.. en film. Snyggt gjord, ja. helt okej handling, men man behöver inte överdriva med alla reaktioner. Men men.. snart kommer en ny film som alla skriker över.


3: Detta eviga tjat om svininfluensan. Nu har den tydligen gått och blivit muterad. Nu kommer tydligen alla blu sjuka och gissa vad.. nu kommer man få svininfluensan av julmaten också! lägg AV för fasen! Jag är stolt medlem i våga vägra vaccinet och det tänker jag fortsätta med. Detta skrämmer mig inte ett dugg. Vi har haft influensor förr. Vi har gått igenom detta tidigare. Denna influensa har fått ett namn, därav en av anledningarna till att folk får panik. visst drabbas folk men det är de som redan har något virus eller sjukdom. Jag tror inte ett dugg på att det är någon fara. vad säger ni om detta? det håller faktiskt på att gå överstyr, speciellt när det gäller media. jibbrish!!


det var dagens tre prioriteringar.

Jag befinner mig hemma hos Monika just nu. Hon, jag och Micke sitter vid hennes köksbord och småpratar, dricker kaffe, äter sillmacka och bara.. är. Sådär att vi inte gör någonting egentligen men vi har varandras sällskap och sitter och småskämtar om allt eller inget. Så ska det vara. Om ett tag blir det att vandra hem igen i vinter(?) mörkret och sedan mysa och titta på Kyle XY och fundera över livets alla funderingar. Som man alltid gör. Kanske ta ett varmt bad, en kokhet dusch och bara rå om mig själv. Sådant gillas.


Min framtid, den tar jag hand om imorgon.

Mors!


Av Melissa Ahnberg - 20 november 2009 15:20

Tänkte att jag denna, väldigt förvånansvärt varma vinterdagen, skulle skriva mig ett inlägg och uppdatera er läsare.

Med väldigt varma vinterdagen menar jag att jag är skapligt förvirrad vad som sker med vår värld. Vid detta laget alla andra år har det varit snö ute... väl? Idag har det varit vårvärme här i Falun. Fåglarna kvittrar och jag såg till och med en daggmask rulla sig i en vattenpöl.

What happened?


Inte för att jag klagar, jag älskar värme, men.. man blir ju förvånad!Jaja vi får se vad som händer och fötter.


Innan jag berättar om mitt otroligt händelserika (haha) liv, ska jag bara meddela att jag nu sett filmen 2012. Jag hade sjukt höga förväntningar över denna film, och guess what? den tripplade mina förväntningar åt alla håll! Det var en underbart välgjord, bra, sorglig, hemsk och sjukt vacker film! Jag tror att den kommer få folk att öppna ögonen. Äntligen kanske vi fattar vad vi gör med planeten.
Filmen hade allt verkligen.
Om jag inte satt med tårar i ögonen... satt jag och skrattade.. om jag inte skrattade, så hade jag andan i halsen och hjärtat stannade. Spänning, dramatik, oundviklig sanning, terror, kärlek...den hade som sagt allt.


Slutsats; Se den för fasen! Alla! (speciellt på bio - jädrar vilka grymt underbara ljud!)


Jaha, uppdatering om mitt liv då... Jag söker fortfarande jobb vilt och brett över hela Stockholm och hoppas på att få svar av någon snäll själ snart. Annars flyter det på med det vanliga. Ja nästan. Jag äter ju Pencellin nu med tanke på infektionen jag har, som jag skrev så mycket om i mitt förra inlägg. jag ska äta tre om dagen i tio dagar. Är nu inne på dag fyra.

Det märks att det är starka piller. Jag avskyr att äta tabletter och sådant, det bara är så men detta är ju ett måste. Jag har märkt av massa konsiga bieffekter. Magen är väldigt konstig och jag får ont i huvudet. Lite sådana saker.Drygt Jag längtar till allt återgår till det normala, sen blir livet så underbart som man gör det till.


Det var det. Nu ska jag dricka en kopp te och ta det lilla lugna en stund sen ska jag klå Jimpa på 1080 avalanche!! senare; dra förbi och gratta Becca ikväll på hennes födelsedagsfest. Det kommer bli skoj. Massa kompisar kommer att vara där så.


Dessa senaste dagar har varit redigt nice. Väldigt chill, men otroligt nice. :)


bye bye





Av Melissa Ahnberg - 13 november 2009 16:23

jag är GLAD! - lättad-


För ett par dagar sedan kände jag att det var något 'fel' på mitt högra bröst och jag började fundera på vad det var. När jag kände efter så visade det sig vara en knöl, och den kändes öm och konstig.

Eftersom jag har Cancer i släkten efter Mamma osv, så fick jag ju självklart panik! Jag kunde inte tänka klart eller någonting alls, jag  var helt säker på att det var Bröstcancer.


Idag var jag dock till vårdcentralen. En sköterska kollade på det och konstaterade att det inte var cancer och att jag kunde släppa all oro. Däremot var hon lite förbryllad så en till sköterska kom in. Då stod alltså två kvinnor och pillare på mitt bröst och jag satt och fattade ingenting.

Det är en slags infektion i en mjölkkörtel, precis under huden. De berättade att det inte är så jättevanligt heller och att det var lite konstigt i min ålder, (varav de blev förbryllade) tydligen sker det oftast om man ammat osv.. men att det självklart har förekommit iallafall, som i mitt fall. 


Eftersom det ändå har med brösten att göra ser de alltid allvarligt på sådant, även fast det är ovanligt så jag ska tillbaka dit på Måndag på en mammografi så de kan röntga och kolla ordentligt.


Iallafall så blev resultatet att jag ska käka en starkare Penecellin, kallad Hericillin, Tre gånger om dagen, i tio dagar.

Men jag äter faktiskt hellre penecellin i hela mitt liv istället för att få cancer.


Så tack, tack TACK!


man KAN ha tur på Fredagen den trettonde, gott folk! <3

Av Melissa Ahnberg - 13 november 2009 03:14

Nedan följer en konversation mellan mig och Kalle angående Gud. Det börjar med att vi sa att det hade weird om gud hade tafsat på honom, i princip!


☆ Style of Mizza säger:
 Fast du kanske inte ville att han skulle göra det heller.. du är ju inte riktigt på den planhalvan.. universums största individ, och dessutom kille. OUCH!


Das Smurf säger:
 Fy fan, nej, den planhalvan håller jag mig borta ifrån... BLÄ!


☆ Style of Mizza säger:
 han måste ha en jääkligt stor..  HAHAHAH!!!
 damn


Das Smurf säger:
 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


☆ Style of Mizza säger:
 ja men eller hur? den lär ju vara lika stor som att man raddar tio tellus på raken   
 growse
 stackars den kvinna han hittar


Das Smurf säger:
 Anna klarar av honom  


☆ Style of Mizza säger:
 HAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHA *ligger på golvet och kan inte andas - skratt*


Das Smurf säger:
 HAHAHAH
 Awsome!


(sen kom vi på att vi skulle skriva en bok om detta, och allt annat sjukt vi kommit på tidigare!)

Av Melissa Ahnberg - 12 november 2009 16:20

Kaffekokaren sänder just nu sin varma rök genom taket och en behaglig lukt börjar sprida sig i lägenheten. Det känns bra. Maten jag värmer i micron sprider även den en behaglig lukt genom alla väggar och tak. Jag tänker inte röra mig ur fläcken! Morgonfrisyren står åt alla dess olika håll, mjukisbyxorna sitter på, och Millencolin ljudet genom hela området. Jag mår bra.


Jag var till arbetsförmedlingen och skrev ut säkert 45 olika papper om jobb i Sthlm igår som jag ska söka. Det blir att börja med det idag, de som vill ha ansökan via mail osv. *Jag håller varmt mina tummar och hoppas att de inte går av* Jag kände mig mycket duktig under gårdagen. Jag satt på af tills de kastade ut mig efter stängning, sen fikade jag med ett par kompisar på stan, sen vandrades det hemåt med alla papper under armen, nöjd med dagen!


Nu har jag ingenting mer att skriva för tillfället för lukterna i lägenheten har fått mig sjukt hungrig och magen skriker ut sin vrede snart om den inte får i sig någonting.


Sen behöver jag laga ett par byxor om jag orkar. Mina favoritjeans. Jag är väl medveten att jag har för mycket byxor, men det kan inte hjälpas. Det är byxorna som värmer och klär upp era frussna kroppar och nakna hud! Skam att kasta ett par favoritbyxor.


Min älskade katt gör världen så mycket varmare när hon ligger i mitt knä och spinner som en liten motor. När hon ibland kikar upp och tittar in i mina ögon kan man fundera på vad hon tänker på. Jag hoppas att det är "This is the shit"!


Mors!


Av Melissa Ahnberg - 11 november 2009 10:42

Förändringarna knackar på min dörr. Nu ska det hända lite för en gångs skull!


Jag försöker att dra på rätt musik så man får rätt stämning till rätt ord, men jag insåg snabbt att om jag drar på all min musik och det spelas spontant, helt random... så är det precis rätt! Jag är spontan, random idag.

Det passar sig.


Mycket har som vanligt hänt sen senaste inlägget, både på gott och ont såklart. Så är det alltid.


Idag var jag uppe tidigt för att bege mig till Falu tingsrätt, dit jag blivit kallad för att vittna efter en misshandel i våras. Jag var uppe i tid, jag var dit, jag var nervös... men jag var där.
Sen visade det sig att fanskapet till åtalade kvinna inte ville befinna sig där, så domaren kallar in mig och meddelar att målet skjuts upp på obestämd tid, vilket kan vara en månad, eller efter årsskiftet. FAN!

Jag som bara ville få skiten gjort så man kunde få det överstökat. Jag har ju faktiskt en hel massa ting för mig framöver, jag nämnde ju att det blir stora förändringar nu bakom knuten!

Bitter drog jag hem istället för att dricka kaffe, kolla igenom internet ännu en gång, och sedan bege mig till stan på olika ärenden.


Men annars.. Mår jag bra. Underbara saker händer. Ljudet i mitt hjärta och sången i mitt huvud säger så. Jag mår bra.


Jag ska flytta till Stockholm efter nyår! Jag ska bo på Lilla Essingen, nära fridhemsplan, inneboende hos Mathias. min lägenhet i Falun kommer hyras ut till Jimpa i andrahand, så det behöver jag inte oroa mig om. Bra! Förhoppningsvis får jag något av de (tusen miljoner typ) jobb jag sökt. Jag behöver komma ifrån Falun, verkligen.


Visst har jag alla mina underbara vänner här i Falun men det kan inte hjälpas. Jag måste flytta, se lite nytt, göra någonting med mitt liv. i Falun finns inte längre någonting för mig, iallafall inte i nuläget. Jag skapar ett spontant äventyr! Wish me luck then!


Jag är lycklig!


Jag pratade med Kalle igår, och det var jättetrevligt. Jag är så sjukt glad att vi är vänner. När jag berättade för honom om att jag skulle flytta till Stockholm och hur allt går skrev han såhär:

”så fort du känner dig ensam och övergiven i storstaden, när människor är konstiga och luktar som en mindre soptipp, när solljuset inte tränger igenom molnen, när pengarna är slut och maten möglar, när tvätten har fått eget liv och brevbäraren försöker ha sex med dig ska du tänka på en sak "Det kunde ha varit värre, jag kunde ju ha haft herpes" och så ler du ditt vackra leende och vandrar vidare ”


Bra! Det värmde verkligen. Det är sådana saker som får mig att le sjukt mycket!


Annars då... Jag har varit i Sthlm ett par dagar nyligen och det var det roligaste dagarna jag haft på mycket länge! <3


Igår var jag och en vän ut i kalla Falun och åt Sushi samt promenerade runt, pratade och fotograferade. Sådant gillas. Skor som skrapar mot grus, leenden och dåliga historier. Det gillas... när man bland stressade människor vandrar runt med lugna andetag och ser världen med öppna ögon. när regnet får håret att falla över ansiktet men ändå ler åt alla som springer och gömmer sig. Man är sin egen värld.

   


-----------------------------

 Jag skrattar åt alla de som inte är som mig.. och det gör mig bara lugnare...Lev livet! Så tänkte jag klockan sex imorse när jag i mörkret inte kunde sova och låg och njöt av värmen under täcket och inte den kalla hösten utanför som under natten kastade snö på asfalten.


God morgon!







Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards