Mizza - Allt och inget

Alla inlägg under augusti 2010

Av Melissa Ahnberg - 30 augusti 2010 15:41

Hej alla vänner och hallå alla hemliga läsare!


Idag är första dagen jag stolt kan säga att jag är Örebroare!

Igår åkte flyttlasset med en trött Melissa och en trött Kalle från Falun mot nya äventyr, och idag vaknade jag upp med Kalles morgonmening i huvudet: "God morgon min SamboRambo, nu sticker jag till jobbet."

Sambo.. SamboRambo, det är jag det. Jag och kalle bestämde att vi måste vara lite häftigare än bara sambos, som alla andra, så vi är helt enkelt SamboRambos! Så enkelt är det med det. Vi är ju lite töntiga han och jag, men jag vill inte ha det på ett annat sätt! ;)


Våra saker har börjat beblandas i lägenheten och jag känner mig redan hemma. Det är ett gott tecken på en bra framtid. Vi har börjat planera hur vi ska designa väggar och golv, vad vi ska ha för saker och ting på väggarna, vad vi ska ha för tema, och det är verkligen spännande att se hur det kommer urarta. Med min och Kalles fantasier gemensamt kan allt hända! Det får bli en överasskning när ni kära vänner kommer och hälsar på, vilket jag hoppas att ni kommer göra. ;)


Idag har jag varit iväg till arbetsförnedringen och pratat med en handläggare, en herre med glasögonen på nästippen och krokig näsa, angående min flytt. Jag blev välkomnad till denna stad och om ett par dagar blir jag kallad dit igen för möte. Jag var sedan förbi Kalles jobb och åt lunch med honom och några av hans arbetskamrater. Jag åt en räksmörgås med avokado och lite annat gott innan jag cyklade hemåt genom stadens gator. Senare idag ska vi planera lite inredning och jag ska även fixa mitt CV.


Nu ska jag återgå till mitt kaffe och min musik en stund. Jag skriver snart igen, och jag ska även ta lite bilder i lägenheten och lägga ut till nästa gång, så får ni se, ni som är nyfikna!


Todeloo!

/SamboRambo


Av Melissa Ahnberg - 23 augusti 2010 23:13

Jag tackar er ni söta för alla 'utskällningar', och roliga pushningar för att jag inte uppdaterat bloggen på ett tag.
Jag tar ju självklart detta som en stor komplimang, så uppdateringen följer här.
 


Det finns många nyheter, mycket att berätta, både ris och ros, skratt och tårar, solsken och regn. Jag börjar med det mindre roliga, så att detta kan avslutas med  leende läppar istället för sorgsna ögon. 


I Fredags befann jag mig med släkt, bekanta och kärlek i kyrkan i Smedjebacken där begravningen för Mormor hölls. Det var ett rörande tal prästen berättade och jag satt med tårar i ögonen när vi sade farväl till henne och sjöng vackra psalmer för att minnas henne. Vi lade rosor på mammas grav också för att visa henne vår saknad och kärlek. Jag bad henne krama om Mormor och hälsade henne välkommen till Nangiala. Så tänkte jag iallafall för mig själv när jag stod där i duggregnet tillsammans med mina nära och kära.


Sov gott kära Mormor, jag glömmer dig aldrig! <3

---------------------------------------------------------------


Till det mer positiva som händer i mitt liv just nu hör flytten till Örebro. Den har jag skrivit och känt glädje över länge, och nu räknar jag ner att det bara är sex dagar kvar. Jag sitter denna kväll hemma, spänd av förväntan, med en kopp kaffe på en stol och lugna låtar som ekar mot de nu tomma väggarna. Lägenheten är, efter många timmars arbete, underbart tom, vilket visar att det inte är lång tid kvar till min dröm slår in. Sex dagar kvar. Imorgon kan jag räkna dagarna på en hand. Samma hand som jag kommer fläta in i Kalles när vi fått in de sista sakerna i vår lägenhet på Söndag. Lycka älskling, lycka!

 

Kalle, du kysser mig passionerat som ingen tidigare gjort.. varsamt men med kärlek som trollbinder mitt förstånd.

Du är skicklig på att få mig bort från verkligheten, för den slutar alltid existera när dina ögon kastar förälskelse på mig. <3 Jag älskar dig!

-------------------------------------------------------------------


Nu ska jag fortsätta att lyssna på denna underbara musik och dricka upp mitt kaffe innan jag ska snyta bort min förkylning för ikväll och gå  och lägga mig.


Virvelvinden Melissa signar ut.




Av Melissa Ahnberg - 9 augusti 2010 18:46

Ett ösregn tvättar Örebros asfalt denna kväll. Ett sommarregn som porlande rensar luften omkring oss. Det är ihållande sedan ett par timmar och det trummar på fönsterbrädan utanför. Jag gillar det, jag älskar doften av regn. Mys!


Efter att ha ätit en mycket mystisk måltid med Kalle denna eftermiddag sitter jag nu och filosoferar framför dataskärmen. Mina drömmars pojke sover sött bakom mig, trött efter dagens arbete, och han är vacker som en soluppgång där han ligger. Det får mig varm i hela själen. Min söta, underbara Kalle.

---------------------------


Nu är det inte lång tid tills jag på heltid bor i Örebro. Man skulle kunna påstå att jag redan bor här, och det känns i hela kroppen, men det är inte på riktigt förns jag lämnat nycklarna till lägenheten i Falun.

Jag och Kalle har åkt hit och dit mellan städerna och hämtat saker och ting och plockat och donat, men det är mycket kvar att göra. Jag längtar tills allt är klart och jag bara kan koncentrera mig på lägenheten här, Kalle och jobb osv. Sista Augusti är datumet.


Den 27 Augusti kommer jag btw att ha min hejdåfest i Falun, och jag har skickat inbjudningar till vänner och familj. Är det någon jag glömt så ber jag om ursäkt, och är det någon som skulle vilja komma ändå så är det bara att höra av sig så ordnar vi det!


-------------------------------


Snart är det dags för Mormors begravning. Den 20 Augusti klockan 14 kommer vi att säga hejdå till henne. Söta, underbara Mormor. Jag saknar henne verkligen.


För evigt finns du i mitt hjärta
För evigt minns jag dig
För evigt saknar jag ditt hjärtats slag
För evigt fattas du mig


----------------------------------


Nu ska jag gå och väcka min pojkvän ur sin koma.

Han ligger där och verkar drömma någonting. Han ler och jag ser hur han andas lugnt. Tänk att han är min, den underbara människan.


Lycka.


Ta hand om er allihopa, till nästa gång.


 






Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards