Mizza - Allt och inget

Alla inlägg under april 2010

Av Melissa Ahnberg - 27 april 2010 21:41

Jag sitter ensam hemma denna kväll med en vacker skymning utanför fönstret och toner av underbar musik innanför.
Jag tittar drömmande ut och lyssnar när Lars Winnerbäck plötsligt sjunger om att rätta till allting..

Jag tar en tugga av min fullkornssmörgås och funderar en stund. Jag tänker att.. Han har rätt.
Rättat till saker och ting, det har jag gjort. Jag har rättat till massor av saker i mitt liv, lämnat alla dåliga ovanor och bitterhet med den smältande isen. Våren har kommit med en klackspark i mitt huvud, och det känns fantastiskt!

Att sådana saker som att ta en och annan joggingtur i skogen, äta nyttigare och bannlysa cigaretter kunde vara SÅ stärkande, det anade jag inte.
Jag har så mycket energi oh glädje i kroppen, att det snart rinner ur öronen på mig.
Jag vaknar på förmiddagen med strålande ögon och höga förväntningar, och somnar på kvällen med ett leende, nöjd över dagens erövringar.

- Det är precis det jag tänker på ikväll när jag äter min smörgås och lyssnar på Lars Winnerbäck.

Jag erövrar världen.
     - Iallafall min egen.

Melissa


 

Av Melissa Ahnberg - 25 april 2010 12:48

Melissa är tillbaka igen, pigg och på ett mycket glatt humör!


Jag har under de senaste två veckorna inte varit mig själv ordentligt på grund av konstiga händelser och annat ting, men nu är det mesta löst och under kontroll. Det knakar i fogarna men nu är jag snart den gamla vanliga, konstiga, galna Melissa igen. Vi kan ju inte alla vara på topp varje dag på året. Det hade varit nice though.

För tillfället sitter jag och lyssnar på Modeseslektor och klunkar en drickyoghurt, samtidigt som jag skriver detta och skrattar åt min katt som beter sig mycket underligt. Hon svingar i mina gardiner och låter som en apa medans hon kikar ut genom fönstret. Den nya maten jag ger henne kanske inte är bra för hennes huvud? Kanske är det någon som spetsat hennes vatten? Nej, hon är en mycket underlig misse, precis som jag vill ha henne. Mina vänner påstår alltid ’sådan matte, sådan katt’.


Kanske det stämmer trots allt. :)


Det är nu Söndag idag, och det är återigen dags att lägga undan onyttigheterna. Ny vecka, nytt flow. Jag ska börja nu efter frukost att snöra på mig mina Inlines och få igång konditionen igen efter helgens intag av onyttiga ting. Helgen är inte slut ännu men jag har varit onyttig så det räcker.
Efter lite åk ska jag stanna till inne i stan där jag ska äta Sushi med Daniel. Han ringde och var snäll och ville bjuda. Inte tackar jag nej till Sushi och ett gott skratt med en kompis en Söndag.


Kvällen blir nog att gå ut på En film, ett par koppar med te, en lång härlig dusch, och bara rå om sig själv lite. Söndagar är perfekta dagar för sådant.


Om jag även snabbt ska berätta om helgen då..
Den har varit mycket trevlig och jag har träffat en hel del vänner.
I Fredags så skulle jag träffa Madde och Hurtig osv, men det slutade med att de, och lite andra vänner, kikade förbi hos mig och vi hade lite fest. Tio underbara människor under samma tak med alkohol och shotglas, det kan inte bli bättre ;)


Lördagen sen, då gick jag upp vid tio och plockade ihop här hemma, sedan kom Kiwi och hennes bror förbi och hämtade lite saker, och så fick man ge fröken en kram. Jag hade saknat henne.

Kvällen blev lugn och trevlig. Vi satt ett par vänner hemma hos Baro och drack te. Jag och Irena drack ett par koppar i vilka hennes kille hade hällt i på tok för mycket socker. Det blev en kick utan dess like med tanke på att jag nästan helt slutat äta socker. Speciellt i te! Det blev skratt och tokerier, men sedan vandrade jag hem i natten och somnade gott.

Och idag är idag och det har jag redan berättat om.

Jag hoppas att er helg har varit till belåtenhet den med!


Nu lär jag göra mig iordning så jag kan ge mig ut i det vackra vädret och känna asfalten glida förbi under hjulen på mina Inlines, känna solen klappa mig på kinden och känna vinden i håret.


Underbar känsla.

På Återseende!


Under: (Sådan matte, sådan katt, var det ju..)

   

Av Melissa Ahnberg - 19 april 2010 01:17

Godkväll alla härliga!


Nu är det generande nog på snudd till en hel månad sedan jag skrev i denna blogg. Ändring på det får det bli, omgående!


Jag har dock mina anledningar, såsom att jag inte haft internet och de få gånger jag hittat en dator har jag snabbt kikat det viktigaste. Nu hittade jag till min lycka ett trådlöst som någon vänlig granne glömt låsa. Tack och bock för det. Då får jag skriva ett par rader denna natt.


Sist jag skrev var alltså 24 Mars, då jag filosoferade om drömmar och lycka. Självklart gör man det. Även nu. Jag sitter med ett hemligt leende och lyssnar på Sarah McLachlan när hon sjunger vackra ord som ljuder ur mina högtalare och rakt in i hjärtat. Underbart.


Jag är sedan ett par timmar tillbaka hemkommen från en välbehövlig helg i Örebro tillsammans med ingen mindre än Kalle Forsberg. Den söta mannen som alltid får mitt hjärta att hoppa ett par extra slag, precis när jag behöver det. Den söta mannen som på kortast möjliga tid kan komma på med så mycket tokigheter och galenskaper så man inte kan annat än att skratta och kasta sig på honom medan man tjuter av lycka. Denna helg behövde jag verkligen komma bort, och jag begav mig verkligen till det rätta stället. Tack Kalle, det har varit underbart och det har varit fint. Du har varit en guldstjärna rakt igenom. You, me and the crazy dwarfs behind the secret door, haha.


Annars flyter det på i ganska normal anda, dagarna går som vanligt i Melissas vanliga liv, men med vissa förändringar efter vägen såklart. Förändringar, chockerande sådana, kan dyka upp när man minst anar det, men turligt nog kan man alltid göra någonting åt det. Thank god. Det fixar sig alltid.

Våren är här äntligen. Den tog sig i kragen och landade i världen med en krashlandning. Den hade ett sådant bakhåll på vintern så den skrämde vettet ur snön. Snabbt försvann den, och snabbt blev det varmt. Innan man visste ordet av hade varenda människa smugit sig fram från sina gömmor . Innan man visste ordet av hade stan fyllts av liv och musik, marknadsstånd och gatumusikanter, glada måsar och skvalpande vatten. Det börjar bra. Det känns i hela kroppen att någonting är på gång.


Jag var inte sen att välkomna våren. Ett par nya, mycket snygga, Inlines inhandlades nyligen och de har jag åkt in nu ganska rejält.
Att glida omkring på sopad asfalt på sina inlines med solen i ögonen och vinden i håret är faktiskt inte så dumt. Alls.
Jag ser det inte bara som ett nöje dock. Det är extra träning. En bonus. Så kan man se det.

Ja, våren är här. Och allt är snart som vanligt. Som det ska vara.

Jag skriver mer snart igen, för vet ni vad? Nu ska jag bädda ner mig i min stora säng och drömma mig bort med ansiktet i kudden och tankarna någon helt annanstans.


God natt.

(På bild; Jag och Suss, från sessionen hos Håkan nyligen)

 

Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards