Mizza - Allt och inget

Alla inlägg under juli 2012

Av Melissa Ahnberg - 2 juli 2012 19:41

Det närmar sig kvällning denna vackra sommarMåndag.

Dagen har varit lång men effektiv och den började som så många andra av mina mornar redan klockan fem. Ibland är det så tungt att behöva resa sig ur sängen vid den tidpunkten, men jag vet att om jag bara sträcker lite på mig och tar mig ut i den friska morgonluften, har jag hela dagen framför mig utan att behöva sova bort den.(Efter arbetspasset då, såklart)


Den där känslan dock när alla vägar är tomma, någon enstaka människa står och gäspar i sina morgontofflor när deras hundar lekfullt  springer omkring och glömmer bort att göra sina morgonbestyr för att det finns så mycket annat intressant att nosa på,

när någon kommer släpandes på en reklamvagn och yrvaket delar ut blad efter blad som retar gallfeber på folk som inte ens vill ha reklam,

när lastbilarna lämnar bröd på kajerna utanför butikerna som några timmar senare stolt kan sälja dagsfärskt bröd,

när jag ensam cyklar mitt på vägen när solen går upp och när jag har världen för mig själv ett tag,

det gör det hela så värt det, att gå upp redan klockan fem.

Det är bara då man kan få den känslan.

Bara två timmar senare har det hektiska redan dragit igång, bilmotorer låter, stressade människor påväg till jobbet, spiller kaffe i knät för att de inte ser de lika stressade cyklisterna som snabbt tar sig över vägarna för att hinna i tid, en yrvaken värld helt enkelt, den farligaste av världar.

Men jag, jag kan cykla mitt i vägen med morgonsolen i mitt ansikte och veja för gatubrunnar och måsar som tömmer soptunnor på innehåll, och njuta av varenda en av de kilometer jag har till jobbet.


Och det är faktiskt inte så dumt på jobbet heller, jag trivs med mitt jobb, med mina kollegor, det är absolut inget sådant där jobb man drar sig för att gå till, snarare tvärtom. Varje dag erbjuder någonting nytt, och man vet aldrig vad som väntar runt hörnet.

För ett par dagar sedan fick jag en kram av en kund för att jag var så trevligt bemötande och erbjöd bra service. Det är bland annat sådant som gör att jag med glädje går dit igen nästa dag. Varje möjlighet att få någon att le och att bli sedd är en underbar möjlighet!


Det är snart dags att sova, och imorgon väntar en tidig morgon, och ännu ett tillfälle att få tillbringa en stund helt ensam med världen.


Må gott!

Melissa


Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards