Mizza - Allt och inget

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Fenomen

Av Melissa Ahnberg - 16 mars 2012 16:59

Jadu bloggen, nu sitter vi här igen, du och jag. Vi har inte varit särskilt nära vänner den senaste tiden, jag har inte orkat med dig alls, jag är ledsen för det.

Vi skakar hand och försöker igen.


Idag är det Fredag, men det känns ingenting speciellt, kanske det beror på att jag jobbar hela dagen imorgon och måste upp lite för tidigt för mitt eget bästa.
Det gör mig ingenting dock, en lugn fredagkväll med film och mys är ett väldigt sällsynt fenomen här på Tegelgatan 3c. Vi behöver det ibland.


Imorgon är det St: Patricks day, och bara för att ingen annan (nästan) här i Sverige firar det, ska vi göra det! Vi ska slå till och vi ska göra det hårt! Nu snackar vi barbecue, gröna kläder, alkohol, irländsk musik och partaj så det svänger i kvarteret. Jag tror att det kan komma att bli legendariskt!


Vad annars då? Jag är kvar på Systembolaget, med ett just nu kontrakt till sista Maj, sedan får vi se vad de vill göra med mig, om de vill ha kvar mig eller ej. Sommaren är ju snart här och jag är mer än upplärd, jag kan rutinerna, kassorna och kunderna, så.. jag blir nog till stor chans kvar iallafall även över sommaren. Melissa hoppas och håller tummar och tår!


Jag har öppnat mig själv igen och dragit fram min poetiska ådra, och resultatet har varit lyckat! Kommentar efter kommentar samt applåder bara rasar in på mina dikter. Inte ska man klaga. En man sa till mig idag att jag borde skriva en bok, så att jag kan dela med mig till världen. Det gjorde mitt sinne varmt! Tack främling!

Vill ni läsa mina alster, så kika in på http://www.poeter.se och sök på Mizza. Där kan ni läsa, kommentera och göra vad fasen ni vill. Så är det med det.


Annars flyter livet på, jag och Kalle regerar tillsammans och vi gör varandra lyckliga och hela. Han är det där färgglada ljuset i en grå värld med män i svarta kostymer och portföljer.


Nedan följer ett par bilder på oss, bara för att vi var coola och hade en fotosession nyligen.
Till nästa gång, Peace!


       

 
 
Ingen bild

Grannen

16 mars 2012 21:27

Men va faan, barbecue????? Irish stew måste det ju va eller nåt sånt. Och Guinness förstås...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melissa Ahnberg - 19 november 2012 17:52

Här hamnade jag igen, jag blir alltid sugen på att skriva ur mig saker och ting när mörkret faller på, när man sitter hemma i lägenheten med tända ljus, en kopp te och ett par tjocka raggsockor runt fötterna, när man sitter inomhus och värmer själen ...

Av Melissa Ahnberg - 15 november 2012 18:03

I vanlig ordning har jag en bortglömd blogg, någonting jag försöker återuppta iallafall ett par gånger per år, och någonting jag tjatar om vareviga gång jag hittar tillbaka till den. Nu har det varit tystnad under hösten, men vad gör väl det, jag h...

Av Melissa Ahnberg - 2 juli 2012 19:41

Det närmar sig kvällning denna vackra sommarMåndag. Dagen har varit lång men effektiv och den började som så många andra av mina mornar redan klockan fem. Ibland är det så tungt att behöva resa sig ur sängen vid den tidpunkten, men jag vet att om j...

Av Melissa Ahnberg - 29 juni 2012 12:51


Tiden rinner iväg, mina vänner! 6 Månader, 3 Dagar, 23 Timmar, 6 Minuter och 55 Sekunder kvar i detta nu. Nej, jag kommer inte att hålla på såhär under varje inlägg, då kommer ni väl att slå mig i huvudet med första bästa objekt ni har i närheten, el...

Av Melissa Ahnberg - 25 juni 2012 18:22

Jag ska åka till Thailand. Det må just nu vara 6 Månader, 7 dagar, 17 timmar, 34 minuter och 25 sekunder till avgång, men med den längtan jag har långt nere i maggropen och med frestelsen om en ny värld med nya synvinklar, med den kan jag klar...

Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards