Mizza - Allt och inget

Alla inlägg under februari 2011

Av Melissa Ahnberg - 4 februari 2011 15:30

I.

Jag känner förändringar i luften. Varma, härliga förändringar mot det bättre. Jag har den senaste tiden sökt massivt många jobb och det känns attans bra! Idag sökte jag till exempel arbete på Plaza Hotel här i Örebro centrum, för de ansöker nu själva efter medarbetare. jag tror att jag var bland de första sökande och det är positivt.

Jag ser fram emot att göra någonting annorlunda. Om jag får jobbet. Jag hoppas.


II.

ibland  sitter jag och tänker på livets förgänglighet och skiljelinjen mellan liv och död. det krävs inte mycket för att placera oss i den ena eller den andra kategorin, faktiskt, det har jag fått erfara och se med egna ögon..
Därför blir jag alltid så förargligt förbannad på människor som förstör sitt och andras liv genom att vara vresig och arg på världen. Man lever bara en gång, gott folk.

Om man ändå har gått och blivit född till denna värld, kan man väl ändå leva ut hela vägen med ett leende, hjälpa och ställa upp för andra människor, dra en snäll kompimang till kassörskan på Ica, hjälpa den gamla damen över vägen, och se till att ingen är ensam här i världen. Annars slutar det med att man ligger där ensam på sin dödsbädd och tänker tillbaka med ånger på vad man kunde gjort bättre i sitt liv. Att hjälpa en enda människa kan rädda hela ditt eget liv.

(Ja jag hade en otroligt tråkig, vresig kund på jobbet idag. Jag ogillar sådana.)


III.

Just denna dag droppar det av vår, solen visar sitt ansikte genom molnen, vinden visslar ikapp med fåglarna, och det gör mig så otroligt glad! Jag blir glad åt livet, åt kärleken, åt världen, åt allt och alla!

Jag, Melissa, den lille Vattumannen, blir 23 år gammal om fem dagar.

Jag längtar precis som ett barn längtar att springa barfota i gräset, bada i sjön sommartid eller vakna på julaftons morgon. 

Jag kommer aldrig att växa upp från att älska födelsedagar!


IV.

Kalle, det kan inte finnas någonting roligare och fånigare än dig och mig tillsammans, och jag älskar det! Du får mig att flyga, skratta, vara tokig och jag kan vara mig själv när jag är i närheten av din värme.

Jag älskar dig.

Nu och för alltid.


 


Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards