Mizza - Allt och inget

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Melissa Ahnberg - 14 september 2009 21:18

Hej alla läsare


Jag börjar härmed om på nytt med en helt ny blogg så att jag kan berätta om mig själv, mina dagar,  vad jag gör, vad jag heter och vad jag äter.. eller vad man nu skriver om. 


Så lets begin..

Melissa Ahnberg är mitt namn och jag är en filur från Falun, Dalarna.

Jag bor i en liten etta med Kokvrå sedan fem år tillbaka, och jag trivs som fina fisken med det, trots att riktigt kök inte finns. Det är en vanesak tror jag. 

Bojsenburg heter området där jag (och många av mina vänner) bor, och det är skapligt nära stan och det är jäkla fint faktiskt. Där trivs man! :)


Jag är 21 år, btw, men fyller 22 om sisådär fem månader.


Jag:


Jag är en liten kvinna, men stor på jorden. 161 cm lång och 39-40 i skostorlek. Då står man stadigt. Jag är galet förälskad i skor och har mer par än vad jag använder. Jag köper dock nya så fort jag kan ändå. Det är som en drog, ungefär. Jag har även en förkärlek till huvtröjor (hoodies) och ting man kan placera på huvudet, såsom kepsar, mössor, hattar, baskrar och you name it. 


jag är alltså ingen 'megatjejig' kvinna generellt eftersom jag älskar baggy, men kvinna är jag ändå minsann. Jag kan klä mig tight om jag känner för det, på krogen eller så. Annars får man väl fråga hur jag ser ut *skrattar*


Jag älskar att äta 'konstiga' saker. Till exempel;

* Sushi

* oliver

* musslor

* bläckfisk

* fetaost

* pölsa

* blodpudding

mm.


Det är det bästa som finns, att mixtra ihop mat på olika vis.


annars... fotograferar jag och det är vad jag vill bli när jag blir 'stor', Fotograf. Jag letar för fullt efter utbildningar och försöker även att spara ihop till lite bättre kamerautrustning. Det ska nog gå bra.

Jag spelar även gitarr, jag har ett par stycken hemma, men det ligger lite på is för tillället nu när jag är så galen i fotografi.


Jag är nog en ganska estetisk människa egentligen... jag skriver mycket, skissar och tecknar en del, älskar att spela och göra musik, fotografera, prata, greja med olika ting.

det enda inom estet jag inte riktigt gillar är teater.. att stå och fjanta sådär på sen klarar jag inte av. Det bara är så.


Jag har sedan två veckor tillbaka en nykomling i min 'familj'. Det är en liten söt kattunge på nu 14 veckor som jag döpt till Strössel. Hon har den vackraste teckningen jag sett (pälsen..) och hon är underbar. Det är ett av de bästa valen jag gjort i hela mitt liv tror jag, att skaffa henne. dagarna blev genast mycket gladare och ljusare (trots att de iofs redan är det.. men det var en påökning)


Jag har ett annat 'husdjur' sedan en tid tillbaka. En vän som sover på min soffa. Jimmy (jimpa) heter han och är från Bjurs.

Så kort sagt har jag två husdjur, en kattunge och en Bjursing. Jag är fasiken ganska bra!


Annars vet jag inte riktigt vad mer jag kan skriva om mig själv. För lite mer än en månad sedan blev jag singel efter två års förhållande. Det har varit jobbigt men är i dagsläget hanterligt och dagarna går framåt nu utan problem.

Jag pluggade ett år på lärarutbildningen, Högskolan Dalarna, men insåg att läraryrket inte var min grej, så jag hoppade av, inväntar nu att få plugga foto... så just nu ligger allt på is i stort sett.


Jag hoppas på det bästa, men det löser sig nog.

Nu ska jag tillaga lite mat, klappa min kära katt, ta en kopp te, redigera lite bilder och njuta av denna höstkväll.


Här nere kommer nu två bilder. En på min katt och en på mig. Så nu vet ni det :)


 

 


Until next time! Mors! /Melissa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards