Mizza - Allt och inget

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Melissa Ahnberg - 6 januari 2010 21:57

Kylan ute i Falun bryter sig in genom människors fönster och övertar allas kroppsvärme inatt. Att vi har trettio minus är helt otroligt. Igår när jag efter en mycket trevlig kväll vandrade hemåt med alla dessa minus mot mitt ansikte blev jag nästan lite rädd. Mitt ansikte försvann och det var ett skakande skal som promererade hemåt som ett asplöv i vinden. Nu får det vara nog med vintern. Den är olidligt vacker och när solen ligger på är den en fröjd för ögat... men nu får det räcka!


Julen har passerat och så även nyår, så att se snön smälta, fåglarna vakna och påsken nalkas kommer att bli en underbar upplevelse. Jag tycker om när våren väcker skog och mark, världen över.


Det är en tröst iallafall att man har tak över huvudet och värme, samt dusch. Det är inte alla som har den lyxen. människor därute fryser ihjäl och svälter. Klaga ska jag absolut inte göra... faktiskt.

-----------------


Vad har ni skett i mitt liv på senaste? ett par datum har passerat sedan senaste inlägget så några ord lär jag kunna slänga ihop även idag. Alltid händer det någonting i allas liv, även om man så sitter inne och häckar eller äventyrar ute i städerna. För min del har det varit lite si och så.

Nyårsafton var oförglömligt. Den hade inte kunnat bli mer perfekt.


Det bjöds på underbar mat som min käre far tillagade, sedan var det full rulle med musik, shots, öl, sprit, partyhattar och tutor som skränade genom kvarteret. När klockan var tolv skrek vi som små barn och man kände sig så liten när man skådade fyrverkerierna som spred sig runt stan. Högt där ovan lös alla världens färger i all dess prakt. Det är alltid lika mäktigt.
resten av natten fortsatte med sång, galenskaper, äventyr och vänskap till tusen.

När klockan var nio morgonen efter vandrade vi glada hemåt, aningen berusade, med hatten på sne och morgonljuset i ögonen.


att jag mådde som ett ruttet äpple dagen efter behöver nog inte förklaras. Självklart var det självförvållat så det ska inte klagas över. Det var faktiskt värt det.

---------------------


Annars flyter det på. Jag fixar och donar hemma i min lägenhet, jag leker med strössel konstant och gör henne till den lyckligaste katten i världen med all kärlek jag förmår att ge henne.

Jobbsökandet fortsätter och det går som det går men jag är inte den som ger upp. Livet är för kort för att man ska ge upp.


Livet är å andra sidan för kort för många saker man vill ha gjort. Bara man vill så kan man. Allt löser sig... det gör det alltid.


Framtiden bjuder på sina äventyr och jag tänker medverka i dem alla! Min födelsedag ligger bakom hörnet och väntar på att få vakna och göra mig glad. Jag fyller dock bara 22 vilket jag inte ser som en ålder att direkt hurra för men, en födelsedag är alltid en födelsedag. Man blir som barn på nytt, precis som när man kan ha snöbollskrig, leka kurragömma, pyssla, åka pulka eller ha svårt att somna dagen innan julafton. :)


den nittonde februari kommer jag än en gång pryda min kropp med en tatuering. Vad det blir vet bara ett fåtal, och det får så förbli till den är klar. Bilder kommer självklart upp här på bloggen! annars väntar middagar, fester och andra människors födelsedagar.

------------------------


Nu tänker jag återgå till min rykande tekopp, mitt msn och sedan tänker jag occupera min dusch ett längre tag och ställa mig och drömma mig bort i värmen i vanlig ordning med schampoo rinnandes i hela ansiktet.

Vad kvällen har mer att ge får visa sig.


Men vad jag kan säga är.. att jag är en mycket lycklig människa.


Må gott!

/Melissa

Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards