Mizza - Allt och inget

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Melissa Ahnberg - 31 januari 2010 20:49

Det fanns en anledning till farmors död. En anledning lika stor som en vindruva, fast egentligen lika stor som livet självt. Det var en tumör som hade bosatt sig bredvid en hjärtklaff. Åskvädret exploderade och sedan kunde ingenting göras. De berättade att även om de vetat, så hade ingenting kunnat göras. De tror också att det måste ha gått snabbt, inga känslor, bara snabbt. Jag hoppas också. Jag vågar inte ens tänka tanken om hon hade ont. Det upphör.


Begravningen var i Torsdags i Rättvik, i ett litet kyligt kapell. Det var vackert och frostigt utanför och luften fylldes av tårar när kvinnan vid orgeln spelade de melodier som var förutbestämda.  Vi placerade alla en varsin ros på kistan och lämnade en tår som markerade vår saknad efter henne. Farmor, sov gott. <3


”Someware over the rainbow, blue birds fly…”


Idag är det Söndag, Imorgon är det Februari. Det är svinkallt ute och jag sitter inomhus och drömmer och funderar över livets mysterier. Ett glas mjölk står på bordet framför mig och jag sitter och ler åt den mustasch jag fick efter glaset. Allt lämnar avtryck. Alla lämnar avtryck.

Den underbaraste människan jag vet har idag lämnat denna stad bakom sig. Jag kommer att känna en otrolig saknad, det gör jag redan nu. Det känns konstigt att denna dag faktiskt kom. Det var bara en tråkig tanke man alltid lagt undan bakom sig och inte plockat fram. Men det kommer bli bra. Allt kommer att bli bra. Var eviga dag är ett nytt äventyr som man kan fylla med sina galenskaper.


Galenskaper med en Töt. :)


Dagarna går, och jag räknar ner… Om 6 dagar går min födelsedagsfest av stapeln, många underbara vänner kommer och jag ser fram emot att ha en kväll som är min egen. Om 9 dagar fyller jag 22. Ett år äldre, men lika knäpp för det. Om 19 dagar kommer min mage synas med en vacker tatuering på.
Mycket blir skoj. Sedan kommer Mars, då ska jag infinna mig på rättegång och vittna mot den kvinna som förra året misshandlade en annan kvinna på en pizzeria. Jag såg allt genom ett glas. Vad ska man säga?


Sommaren…den kommer med äventyr utan dess like. AC/DC och Peace and Love till att börja med. :)


Nu ska jag dricka lite mer mjölk och klara mig själv en stund.. och hoppas att snön smälter bort utanför.


Godkväll.

 

Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards