Mizza - Allt och inget

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Idag sjunger jag din melodi

Av Melissa Ahnberg - 31 januari 2010 20:49

Det fanns en anledning till farmors död. En anledning lika stor som en vindruva, fast egentligen lika stor som livet självt. Det var en tumör som hade bosatt sig bredvid en hjärtklaff. Åskvädret exploderade och sedan kunde ingenting göras. De berättade att även om de vetat, så hade ingenting kunnat göras. De tror också att det måste ha gått snabbt, inga känslor, bara snabbt. Jag hoppas också. Jag vågar inte ens tänka tanken om hon hade ont. Det upphör.


Begravningen var i Torsdags i Rättvik, i ett litet kyligt kapell. Det var vackert och frostigt utanför och luften fylldes av tårar när kvinnan vid orgeln spelade de melodier som var förutbestämda.  Vi placerade alla en varsin ros på kistan och lämnade en tår som markerade vår saknad efter henne. Farmor, sov gott. <3


”Someware over the rainbow, blue birds fly…”


Idag är det Söndag, Imorgon är det Februari. Det är svinkallt ute och jag sitter inomhus och drömmer och funderar över livets mysterier. Ett glas mjölk står på bordet framför mig och jag sitter och ler åt den mustasch jag fick efter glaset. Allt lämnar avtryck. Alla lämnar avtryck.

Den underbaraste människan jag vet har idag lämnat denna stad bakom sig. Jag kommer att känna en otrolig saknad, det gör jag redan nu. Det känns konstigt att denna dag faktiskt kom. Det var bara en tråkig tanke man alltid lagt undan bakom sig och inte plockat fram. Men det kommer bli bra. Allt kommer att bli bra. Var eviga dag är ett nytt äventyr som man kan fylla med sina galenskaper.


Galenskaper med en Töt. :)


Dagarna går, och jag räknar ner… Om 6 dagar går min födelsedagsfest av stapeln, många underbara vänner kommer och jag ser fram emot att ha en kväll som är min egen. Om 9 dagar fyller jag 22. Ett år äldre, men lika knäpp för det. Om 19 dagar kommer min mage synas med en vacker tatuering på.
Mycket blir skoj. Sedan kommer Mars, då ska jag infinna mig på rättegång och vittna mot den kvinna som förra året misshandlade en annan kvinna på en pizzeria. Jag såg allt genom ett glas. Vad ska man säga?


Sommaren…den kommer med äventyr utan dess like. AC/DC och Peace and Love till att börja med. :)


Nu ska jag dricka lite mer mjölk och klara mig själv en stund.. och hoppas att snön smälter bort utanför.


Godkväll.

 

 
 
Ingen bild

Mathias

31 januari 2010 21:13

Som vanligt så skriver du alltid något fint.

Du kan alltid skriva till mig om det är något som tynger dig =)

 
Ingen bild

mizza

31 januari 2010 21:17

thank mathias. Det är ingenting som tynger mig :P
Men tack

 
Ingen bild

Mathias sthlm

31 januari 2010 22:35

Lika vackert och njutningfullt att läsa. även om det är sorgligt eller roligt eller rent allmänna galenskaper.

tiden går fortare än man vill ibland men det är bara att göra det bästa utav dagarna :)

Du och Jag på AC/DC kommer äga :)

 
Ingen bild

mizza

31 januari 2010 22:46

hah det är en massa mathiasar som skriver ^^
tack btw, yes det kommer bli en konsert utan dess like :D

 
Ingen bild

Kalle

1 februari 2010 23:01

Saknaden är inte bara från din sida tötis, den är lika stor hos mig. Kommer att sakna dig du underbara människa som har fyllt mitt liv med glädje, kärlek och galenskap i nästan 4 år.

Efter regn kommer solsken.... de människor som påstår detta har aldrig varit kära!

Galenskap till både dig och mig för evig tid!

Pjusar från Snubben i Örebro

PS: Du ska bli rumpad!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melissa Ahnberg - 19 november 2012 17:52

Här hamnade jag igen, jag blir alltid sugen på att skriva ur mig saker och ting när mörkret faller på, när man sitter hemma i lägenheten med tända ljus, en kopp te och ett par tjocka raggsockor runt fötterna, när man sitter inomhus och värmer själen ...

Av Melissa Ahnberg - 15 november 2012 18:03

I vanlig ordning har jag en bortglömd blogg, någonting jag försöker återuppta iallafall ett par gånger per år, och någonting jag tjatar om vareviga gång jag hittar tillbaka till den. Nu har det varit tystnad under hösten, men vad gör väl det, jag h...

Av Melissa Ahnberg - 2 juli 2012 19:41

Det närmar sig kvällning denna vackra sommarMåndag. Dagen har varit lång men effektiv och den började som så många andra av mina mornar redan klockan fem. Ibland är det så tungt att behöva resa sig ur sängen vid den tidpunkten, men jag vet att om j...

Av Melissa Ahnberg - 29 juni 2012 12:51


Tiden rinner iväg, mina vänner! 6 Månader, 3 Dagar, 23 Timmar, 6 Minuter och 55 Sekunder kvar i detta nu. Nej, jag kommer inte att hålla på såhär under varje inlägg, då kommer ni väl att slå mig i huvudet med första bästa objekt ni har i närheten, el...

Av Melissa Ahnberg - 25 juni 2012 18:22

Jag ska åka till Thailand. Det må just nu vara 6 Månader, 7 dagar, 17 timmar, 34 minuter och 25 sekunder till avgång, men med den längtan jag har långt nere i maggropen och med frestelsen om en ny värld med nya synvinklar, med den kan jag klar...

Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards