Mizza - Allt och inget

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Min väns ord..

Av Melissa Ahnberg - 7 januari 2010 20:35

(nedan följer ett inlägg som inte är skrivet av mig)


Hejsan!

Jag har för tillfället tagit över Melissas blogg. Vi kan i alla fall låtsas som att jag har det. Jag har precis startat en ny blogg och saknar massa läsare. Hade massor i min förra som jag stängde ner på grund av massa anledningar. Men det ska jag inte skriva med här. Det är inte därför jag våldtar denna blogg.

Ni undrar säkert vem jag är som gör detta. Jag är tjejen du ser på stan som får dig att stanna upp och vända dig om för en andra blick. Kanske för att jag är jag eller för att jag är annorlunda. Vad vet jag. Men jag vet att du gör det. Jag har den effekten på folk :D Det vet jag just för att folk har sagt det till mig.

Jag är hon du hittar djupt inne i en skog på sommaren, stampandes till mörk och knorrig darkpsy/Fullon tillsammans med skogens alla väsen. Den som säger att troll, älvor, tomtar och andra väsen inte finns kan slänga sig i väggen. De finns och jag bor med dem. Man måste bara vara lite öppensinnad för se dem. Hör du inte musiken så har du antingen gått fel eller så mediterar jag lite längre in. Skogen ger mig lugn och det är i skogen jag hör hemma. Därför ska jag köpa ett hus i skogen och flytta dit en vacker dag. Du måste tro att jag är tokig som vill det, men jag är tokig. Jag är villig att ge upp allt som har med internet och omvärlden att göra för att få bo i en mysig egenbyggd stuga långt in i en tät skog. Där ska jag vara helt enkelt.

Jag förstår mig inte på världen och dess befolkning och inte vill jag det heller. Jag har fullt upp med att förstå mig själv och mina tankar. Som inte är logiska för fem öre. Men vad är logiskt egentligen? Det som är logiskt för mig är ologiskt för alla andra. Eftersom folk verkar inte ha ett öppet sinne för saker och verkar inte vara smartare än en fiskbulle. Och jag vet att det är sant för alla håller med mig. Folk är för instängda enligt mig. Slappna av och släpp loss lite mer. Tråkmånsar!

Jag vet hur gammal jag är, men jag vet också att jag stannade i åldern 3½! En bra ålder. Trotsig, busig och enormt gullig. Jag brukar bli det ibland när jag är uttråkad eller vill ha uppmärksamhet. Eller bara vara jobbig. Men jag kan också vara otroligt mogen och vuxen om jag verkligen måste det. Vilket jag undviker så mycket jag kan. Jag förstår dig om du är förvirrad efter att ha kommit såhär långt. Men det är det som är meningen. Det finns inge bättre än att förvirra folk och vara oseriös. Som jag är just nu.

Men jag är seriös när jag säger att Melissa är världens bästa och vackraste varelse. Vi har känt varandra i evigheter och har varit gifta i 6 år snart. Hon finns alltid för mig och lyssnar när jag behöver prata. Hon vet hur hon ska hantera mig till 110%, vilket egentligen ingen direkt vet så bra som hon. Hon vet hur hon ska väcka mig för att jag ska få en bra dag och hon vet hur hon ska göra mig gladare. Hennes åsikter och tankar är en blandning av galenskap och visdom. Man måste bara veta hur de ska tolkas beroende på i vilket tillfälle de ges. Annars håller hon med de. Men till mig säger hon allt och jag allt till henne. Hon är bäst och jag älskar henne.

Många av er som läser detta känner Melissa och därigenom mig. För jag har en gång varit en Falutös, men svek staden och begav mig söderut mot Västerås. Hit flyttade jag egentligen till en början för att kunna börja om och för att bli stabilare i psyket. Men efter ett få par veckor så insåg jag att det var här mitt hjärta hade stannat. Mer om det får ni läsa i min blogg. Men jag mår bra här nere och jag lever vidare tack vare många faktorer. Dock saknar jag Staden Falun och Mizza enormt mycket.

Nu ska jag runda av detta genom att säga att jag är den du önskar att du kunde vara. Men du kommer aldrig bli som mig. Hur mycket du än apar efter så finns det massor som saknas för att bli komplett som mig. Bland annat mitt vrickades psyke, min låga mentala ålder, min oseriösa personlighet och mitt sinne för humor. Och att kunna vara så utflippad som jag precis har presenterat mig som ;)

Men vill du läsa mer om mitt flippade liv och se flera av dessa oseriösa texter så ska du helt klart pallra dig över till min blogg och följa den. Där kommer du hitta en hel del. Lite seriöst och tankfullt, resten oseriöst och ologiskt. Så du vet. Adressen är Http://Lillazazu.blogg.se

Var riklig med kommentarer om vad du höra för åsikter från mig och vad du tycker om min blogg. Annars kommer jag att skicka min armé med ninjasmurfar och ninjatomtar på dig. Och tro mig, de är Bad Ass MotherFuckers. Inget att leka med. Jag har varit i bråk med dem många gånger, men eftersom jag är deras Sensei så boinkar jag skiten ur de varenda gång. HA! Well off I go. Vi ses i min blogg ;)

Skogens väsen kallar på mig.

-Zazu

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melissa Ahnberg - 19 november 2012 17:52

Här hamnade jag igen, jag blir alltid sugen på att skriva ur mig saker och ting när mörkret faller på, när man sitter hemma i lägenheten med tända ljus, en kopp te och ett par tjocka raggsockor runt fötterna, när man sitter inomhus och värmer själen ...

Av Melissa Ahnberg - 15 november 2012 18:03

I vanlig ordning har jag en bortglömd blogg, någonting jag försöker återuppta iallafall ett par gånger per år, och någonting jag tjatar om vareviga gång jag hittar tillbaka till den. Nu har det varit tystnad under hösten, men vad gör väl det, jag h...

Av Melissa Ahnberg - 2 juli 2012 19:41

Det närmar sig kvällning denna vackra sommarMåndag. Dagen har varit lång men effektiv och den började som så många andra av mina mornar redan klockan fem. Ibland är det så tungt att behöva resa sig ur sängen vid den tidpunkten, men jag vet att om j...

Av Melissa Ahnberg - 29 juni 2012 12:51


Tiden rinner iväg, mina vänner! 6 Månader, 3 Dagar, 23 Timmar, 6 Minuter och 55 Sekunder kvar i detta nu. Nej, jag kommer inte att hålla på såhär under varje inlägg, då kommer ni väl att slå mig i huvudet med första bästa objekt ni har i närheten, el...

Av Melissa Ahnberg - 25 juni 2012 18:22

Jag ska åka till Thailand. Det må just nu vara 6 Månader, 7 dagar, 17 timmar, 34 minuter och 25 sekunder till avgång, men med den längtan jag har långt nere i maggropen och med frestelsen om en ny värld med nya synvinklar, med den kan jag klar...

Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards