Mizza - Allt och inget

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

vila i frid <3

Av Melissa Ahnberg - 13 januari 2010 14:49

Det är med stor sorg jag idag skriver detta inlägg.


Imorse blev jag väckt med ett sådant samtal man fasar över, ett sådant man aldrig vill höra i sitt liv.


Farmor är död.


Jag kan inte riktigt förstå det, och jag kan inte smälta det. Farmor var alltid en sådan stark och underbar människa. En kvinna med krut, en underbar kvinna med sådan kraft och glädje som hon spred över världen.


Hon var den sista jag kunde tro skulle gå bort. Iallafall inte än, inte nu. Vi alla hade aningar om att det skulle bli farfar som försvann först. Han har varit mycket sjuk väldigt länge och farmor har varit en stärkande ängel vid hans sida och hållt honom vid liv.


Men att det skulle bli farmor? Det trodde jag aldrig.


Det gör mig så ont att veta, att höra, att veta hur ledsen speciellt min far är. Att höra sina egna föräldrar i tårar är någonting som tar ytterst hårt.

Idag är en sorgens dag för alla.


Ingen vet nu heller hur länge min älskade farfar kommer att orka utan henne, och blir det då två stycken som försvinner på kort tid... usch jag vill verkligen inte veta hur det kommer att bli. :( Under 60 års tid har de stått vid varandras sida, vareviga dag, och de har varit så kära, så starka och de har så mycket historier tillsammans. Jag är så ledsen över att han nu är ensam.


----


Jag tänker på er, Pappa, mina syskon, farfar, mina kusiner och alla andra släktingar och vänner denna sorgens dag. <3
Jag älskar er alla och vi är alla starka.


-----


Farmor, du var en underbar kvinna. Du var alltid så go, generös, snäll, underbar, söt och alltid på sådant gott humör. Du brukade alltid le och överrösa oss med kramar när vi hälsade på. Du hade alltid någonting roligt att berätta och vi satt alltid och fikade vid ditt köksbord tillsammans.

Jag minns så många äventyr vi har haft, när jag och mina syskon var små och lekte i källaren i ert hus, när vi satt och ritade i ditt kök, när vi efter varje besök fick välja en varsin chokladbit ur ditt kylskåp.. jag minns lukter och känslor och allting. Trots sorgen sitter jag nu och ler när jag skriver detta. Du var så underbar!


Någonting jag speciellt minns är förra vintern när vi satt länge i ditt kök och du leendes berättade din och farfars historia.. hur ni träffades, när farfar låg i lumpen, vad ni hade för äventyr tillsammans under årens lopp, allt. Det var en perfekt dag. Vi satt alla runt bordet, åt wienerbröd, drack julmust och snön låg vackert utanför.


Jag kommer alltid att minnas dig för den underbara kvinnan du var. Du finns i våra hjärtan för alltid. Jag älskar dig.


<3





 
 
Ingen bild

Mathias

13 januari 2010 15:23

mycket vackert skrivet om din farmor! sitter här med tårar i ögonen både av sorg och av den glädje din farmor gett dig! hjärtat i mig känner igen sorgen och det ända jag kan säga nu är att det blir lättare. men det går aldrig över! och det är så jag tycker. man ska gå vidare men aldrig glömma!

stora kramar på denna sorgens dag.

 
Ingen bild

Maria

13 januari 2010 19:21

Mycket fint skrivet om din farmor och jag tänker på dig och hoppas att allt blir bra snart..
Det är bara att ringa om det är nått...
Massa med kramar

 
Ingen bild

Markus Bengtsson

22 februari 2010 20:53

Så sjukt fint skrivet !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Melissa Ahnberg - 19 november 2012 17:52

Här hamnade jag igen, jag blir alltid sugen på att skriva ur mig saker och ting när mörkret faller på, när man sitter hemma i lägenheten med tända ljus, en kopp te och ett par tjocka raggsockor runt fötterna, när man sitter inomhus och värmer själen ...

Av Melissa Ahnberg - 15 november 2012 18:03

I vanlig ordning har jag en bortglömd blogg, någonting jag försöker återuppta iallafall ett par gånger per år, och någonting jag tjatar om vareviga gång jag hittar tillbaka till den. Nu har det varit tystnad under hösten, men vad gör väl det, jag h...

Av Melissa Ahnberg - 2 juli 2012 19:41

Det närmar sig kvällning denna vackra sommarMåndag. Dagen har varit lång men effektiv och den började som så många andra av mina mornar redan klockan fem. Ibland är det så tungt att behöva resa sig ur sängen vid den tidpunkten, men jag vet att om j...

Av Melissa Ahnberg - 29 juni 2012 12:51


Tiden rinner iväg, mina vänner! 6 Månader, 3 Dagar, 23 Timmar, 6 Minuter och 55 Sekunder kvar i detta nu. Nej, jag kommer inte att hålla på såhär under varje inlägg, då kommer ni väl att slå mig i huvudet med första bästa objekt ni har i närheten, el...

Av Melissa Ahnberg - 25 juni 2012 18:22

Jag ska åka till Thailand. Det må just nu vara 6 Månader, 7 dagar, 17 timmar, 34 minuter och 25 sekunder till avgång, men med den längtan jag har långt nere i maggropen och med frestelsen om en ny värld med nya synvinklar, med den kan jag klar...

Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards