Mizza - Allt och inget

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Melissa Ahnberg - 12 oktober 2010 18:50

Idag har varit en fantastisk dag.

Jag vaknade imorse med ett leende på läpparna och värme i hela kroppen.
Solen sken och mångfärgade löv virvlade tillsammans med fåglarna utanför fönstret. Precis som confetti på ett barnkalas!

Jag hade sovit gott, drömt trevliga drömmar och vaknat pigg och kry. Det gjorde min dag! Lyckligtvis förföljde dessa känslor mig under alla kommande timmar, och det sitter fortfarande i, därför skriver jag dessa rader.

För att jag är så nedrans glad! :)


Idag var det jobbmässa Conventum här i stan, och dit vandrade jag, min nyfikenhet och min kamera. Jag möttes av hundratals människor, unga som äldre, och bås efter bås med olika företagare stod på rad, redo att visa vad de gick för!


Jag smög glatt genom dessa folkmassor av främlingar, läste blanketter, pratade med företagare, och log åt alla 'lockelser' företagen hade att ge vid varje bås. Några bjöd på godis, andra på choklad. Vissa delade ut gem, andra pennor.

Det är lustigt att se vad människor gör för att locka andra människor. Alla lyckades de bra, både gott och väl!

Jag lockades till ett bås där 'aktiv assistans' hade slagit sig till ro. Jag läste några papper, samt pratade med tre olika kvinnor, sedan fyllde jag i en intresseanmälan (en platsansökan direkt, kan man säga) vilken jag lämnade och knatade vidare.

Har jag tur så har jag, annars inte, jag är glad ändå!


Innan jag vandrade vidare på mina äventyr stannade jag till för att ta ett par bilder. De kommer hamna sist i detta inlägg.


Senare cyklade jag hemåt för att hämta ett CV, vilket jag sedan lämnade till chefen på Willys här i närheten.

Det är en bra dag idag!


-------------------------------------


Jag och Kalle åt lite god mat för en stund sedan, och nu sover han en stund på soffan. Han är så vacker att mitt hjärta dansar samba hela dagarna i ända. Han är så fin och underbar att jag ibland inte vet vart jag ska ta vägen. Jag har aldrig varit så lycklig som jag är just nu. Han får mig att må som en prinsessa dygnet runt, och det finns ingenting annat jag vill uppleva i hela världen än att spendera livet med honom.<3


-------------------------------------


Nu känner jag att det börjar bli lite kyligt i lägenheten efter att ha vädrat hela dagen, så jag ska skutta ut i köket och hämta en kopp kaffe. Kannan på diskbänken sprider en härlig doft som nu spridit sig runt hela lägenheten flera varv. Det luktar fantastiskt gott! Kärlek till kaffebönor. 

Det är inte ofta jag bestämmer mig för att skriva blogg två dagar på raken, men dagens glädjerus fick det att klia i fingrarna på mig.


varma höstkramar till er alla!


/Melissa  


(jobbmässan, nedan.)

   


Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards