Mizza - Allt och inget

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Melissa Ahnberg - 19 oktober 2010 10:20

Snöblandat regn och oroligheter ligger i luften idag. Hela Örebro är förvirrat och människorna nervösa. De antal våldtäkter som skett de senaste veckorna är det aktuella samtalsämnet, och det gäller alla. 

Kvinnorna vågar inte gå ut ensamma i rädslan för att bli påhoppade, och männen är nervösa när de är ute för att de själva ska bli utpekade som våldtäktsmän. Ingen går säkert och ingen är riktigt sig själv, det syns i ögonen.

Oro.


Jag förstår folket, jag är likadan, minst sagt. Speciellt efter den senaste våldtäkten. Under Lördag natt var hundratals frivilliga ute och vandrade runtomkring och i stan för att visa stöd, trygghet och att människor bryr sig..

ÄNDÅ, mitt under pågående manifestation, skedde en våldtäkt MITT I STAN under samma tidpunkt. Det bevisar att det är långt ifrån säkert...

att det finns människor därute som har mage att bete sig så avskyvärt som att våldföra sig på oskyldiga människor, i detta fall ensamma kvinnor. 


Örebropolisen tog fast en kille, 23 år gammal, som de misstänkt för våldtäkterna, och de skrev att de 'trodde inte' att det fanns några fler därute.

Folk lugnade sig, andades ut, men så skedde fler påhopp under tiden 23åringen satt inne.. och paniken kastade sig över allmänheten igen.  

(killen har dock idag erkänt en av våldtäkterna, den vid Eurostop.)


Jag måste säga att det är oerhört otäckt, och jag hoppas att våldtäkten som skedde i Söndags var den sista. Jag hoppas att polisen får fast den/de som gjort dessa obehagliga påhopp, så att Örebro stad får återgå till sin mysiga atmosfär.


I nuläget är jag mycket försiktig på så sätt att jag låser dörren om jag är ensam hemma, och om jag går ut efter mörkrets infall har jag alltid Kalle med mig. Man kan aldrig vara försiktig nog.

Jag känner mig ganska säker, men jag lider med de kvinnor som drabbats och kanske kommer att drabbas.

Må dessa idioter kastreras!


Nog om detta, jag kände bara att det var ett viktigt ämne att ta upp i dagsläget.


---------------


Det är alltså en ny vecka, återigen, och vädret har hamrat sig in i Sverige rejält. Snö, regn, kyla, mörker och blåst är vad som står på kartan och människor kryper in i sina vrår och skrymslen.

Jag har bepansrat mig med nya vantar och ett par vinterskor för att försöka undvika förkylning och dylikt, så nu kan jag ta världen (vädret) med järnhand!


På ett vis kan jag uppskatta denna årstid, när man kan klä sig rejält i snygga, varma kläder och gömma sig i en stor halsduk och fluffiga vantar. Det ger en mysig känsla, speciellt när man sedan kommer inomhus och värmen slår mot en och glasögonen immar igen, och sedan gör man en varm kopp härligt rykande te och slår sig ner framför tvn framför en film, i morgontofflor, hand i hand med den man älskar. Det är en speciell känsla man inte kan känna under sommarhalvåret.


--------------


Under helgen som var hade vi fint besök av Pappa och hans fru Jeanette. Det var första gången de var hos oss, så det var mycket roligt och spännande att få visa upp mitt nya liv, min nya värld och hur bra jag och kalle har det.

helgen spenderades med god mat, alkohol, spel, turistande, shoppande och mysiga samtal och gott sällskap.

Jag får tacka för en underbar helg, kära ni. Det får vi absolut göra om så snart som möjligt.


---------------


Under kommande helg kommer jag att befinna mig i Falun. Min vän Matilda har fest på Fredagen och många av mina vänner kommer dit. Jag ser med spänning och lycka fram emot att få träffa er igen. Det har trots allt gått två månader sedan jag sist såg er och Falun. Det kommer antagligen kännas mystiskt att befinna sig 'hemma', men ändå inte ha ett hem där. Det blir första gången jag beger mig till falun som gäst. Intressant.

I vilket fall längtar jag efter detta och jag ser fram emot en härlig helg med nära och kära!


----------------


Jag har fått ett par uppgifter från bland annat min jobbcoach som jag ska ordna nu, men innan detta ska jag värma min själ med en kopp svart kaffe.

Det kommer att gå galant detta, jag känner på mig att detta är en bra dag för jag hittade en tjugolapp i parken påväg hem från dagens möte. turpeng! ;)


-----------------


läsarfråga: I nuläget under dessa oroligheter med våldtäkterna, vad kan man som civilperson göra för att stoppa dessa groteska svin?

personligen funderar jag på kastrering.. rakt av.

svara gärna.


Må gott!

/ Melissa

Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards