Mizza - Allt och inget

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Melissa Ahnberg - 28 oktober 2010 16:37

 

Nu vad det en vecka sedan jag senast skrev, så jag tänkte att ett nytt inlägg vore på sin plats. Mycket har hunnit hända på en vecka, både ris och ros.

jag har via tidigare inlägg nämnt att jag blev erbjuden en utbildning för företaget PoolMedia, eller hur?


Ja, jag vaknade stolt och glad upp i Måndags och cyklade dit inför fem dagars lärdom, men redan efter dag ett, under Måndagskvällen bröt det samman.

Av privata skäl tackade jag nej till detta och det gick helt enkelt inte..

Tack och lov för det!

Under gårdagens avsnitt av 'Uppdrag granskning' tog de upp just Poolmedia, det vill säga att de satte dit dem rejält. Nu fick både jag och resten av Sverige chockerat höra vad de smusslar med. De är bara bluff och båg och egoistiska svin. Om ni är nyfikna, så kolla hemskt gärna på avsnittet på http://www.svtplay.se så får ni själva se. Det är enklare så än att jag själv ska behöva förklara.


Annars då?

Jag hänger inte läpp över detta med företaget - tvärtom!

Med ny anda i halsen och ett glatt humör kämpar jag vidare inför någonting bättre. Idag bland annat cyklade jag omkring som en liten apa i motvind förbi aspholmen till en affär, där jag lämnade av mitt cv, sedan rullade jag hemåt med glatt humör. Jag ska även maila ett företag Kalles Mamma tipsat om.

Jag har också tvättat idag, det  var ju inte så roligt, men nu är kläderna rena och väldoftande iallafall ;)


När det gäller gymmandet så flyter det på lika fint som vaniljsås på blåbärspaj - kalas alltså! Jag märker resultat både när det gäller ryggen, hälsan och humöret. Jag köpte mig ett par riktiga träningshandskar häromdagen, och de sitter som gjutet på händerna. jag har aldrig varit maken till bättre grepp när det gäller handtagen på maskinerna! Såhär ska det fortsätta. Länge.


Snart är det helg igen, och denna gång bär det av mot Västerås och min kära fröken Kiwi. En underbar älskad vän till mig som jag inte sett på länge. Jag har saknat henne massor så detta besök blir fantastiskt. <3

Då ska jag passa på att träffa och umgås med henne, se mig lite omkring, besöka New Yorker (Såklart - världens bästa klädbutik!) och gå ut på Lördagskvällen på ett ställe där. :)

Jungfrufyllan i Västerås då, haha!


----------------------------------------


En annan sak jag funderat på lite allmänt idag är det här med att behöva bli vuxen. Jag är en vuxen kvinna med en liten flickas fantasi, jag älskar att leka, springa, känna gräset mot mina bara fötter.. Jag älskar att drömma mig bort och kasta mig genom vattenspridaren, gömma mig och fnissa medan någon annan räknar, gunga och äta glass medan man sjunger på någon visa..

Allt det där är så fantastiskt.. men likförbannat gick man och blev vuxen.


När man var liten ville man så gärna bli vuxen, där man inte hade några regler, föräldrar som bestämde, man kunde gå och lägga sig när man ville och inte behöva gå i skolan.. men nu när man sitter i landet tvärtom tänker man hur fantastiskt det hade varit med lite regler, lite tider, ett schema varje dag.. sådana saker. :) Det är nog så genom hela livet, att man alltid vill ha det tvärtom, annorlunda.

Jag har det hur bra som helst idag som vuxen flicka med barfotafötter..

men barnet i mig kommer jag aldrig lägga på hyllan.


Innan jag avslutar..

Kalle, det bubblar i mig av känslor och längtan bara jag hör ditt namn. Jag älskar dig innerligt och att du hoppat in i min värld är det bästa som hänt mig. Bara så att du vet. <3


Dagens fråga: Vad vill du bli när du blir stor?



/Melissa


Presentation

Mizza - virvelvind

Omröstning

Din osthyvel...
 Följer med tillbaka till kylen efter användning
 Åker såklart ner i disken efter användning
 ost..vadå?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards